Otsikko
Yhdessä ehkä 90-luvulla ilmestynessä runokirjassa on aasialaisen (kiinalainen, kenties japanilainen) henkilön kirjoittama runo "PYRSTÖTÄHTI". Otteita siitä:…

Kysytty

Hei,

yhdessä ehkä 90-luvulla ilmestynessä runokirjassa on aasialaisen (kiinalainen, kenties japanilainen) henkilön kirjoittama runo "PYRSTÖTÄHTI".

Otteita siitä:

Tule takaisin, rakennetaan uusi koti
tai katoa iäksi, pyrtötähti,
- - katoaa taas pimeyteen - -
kaikkiin ilmansuuntiin kuuluvassa laaksossa
sinä laulat yksin

Olisiko näillä tiedoilla mahdollista löytää runoa ja sitä runokokoelmaa, johon se sisältyi?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiinalaisen Bei Daon runo Pyrstötähti löytyy Pertti Seppälän toimittamasta kirjasta Itämaisen elämänviisauden kirja (WSOY, 1994).

Pyrstötähti sisältyy myös Seppälän suomentamaan Bei Daon valittujen runojen kokoelmaan Puhun peilille kiinaa (Basam Books, 2013).