Otsikko
Vuonna 1997 tehty elokuva Neitoperho. Elokuvassa on vanha rakennus, jossa elokuvan loppuosan kohtaukset on tehty. Missä talo ja kuvauspaikka sijaitsi? Oli talo…

Kysytty

Vuonna 1997 tehty elokuva Neitoperho. Elokuvassa on vanha rakennus, jossa elokuvan loppuosan kohtaukset on tehty.
Missä talo ja kuvauspaikka sijaitsi? Oli talo autio, vai tyhjennetty vain kuvausta varten?
Kiitos jo etukäteen tiedosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lopun studio: kuvateollisuushalli Otto Brandtin tie 1. Helsinki. (Eevi sytyttää kokoelmahuoneen tuleen).

Tässä kaikki kuvauspaikat Suomen kansallisfilmografia osa 12 mukaan:

Kuvausaika: 2.10. - 14.11.1996

- Suomen kansallisfilmografia 12:n (2005) mukaan.

Ulkokuvat: Helsinki: Paragon Oy Mäkelänkatu 84 (Amin työpaikka Kodak Express), Tuusulanväylä / Kehä I:n liittymä (Ami pysäyttää auton), Merihaan paikoitushalli (Amin auto parkkihallissa) ja sen ulko-ovi (Amin asuintalon sisäänkäynti), Sörnäisten rantatie (Eevin matka alkaa), Tuusulanväylä (Amin ja Helenan automatka), Mäkelänkatu 86 (Ami jää Helenan kyydistä) Vantaa: Kehä III (Amin ja Eevin kotimatka) Korpilahti: Punamäentie junaradan kohdalla (Eevi yöpyy maantien laidassa) Jämsä: levähdyspaikka Valtatie 9:n varrella lähellä Himosvuorta (Eevi kerää heiniä, kahvikioski, Eevi tekee sovinnon Jusun kanssa) Mäntsälä: huoltoasema Teboil Kaukalampi Pohjoinen Pikatie 409 (huoltoasema), Pohjoinen Pikatie (Eevi ottaa Jusun kyytiinsä) Toivakka: seututie 618 (tietyömaa Eevin ja Jusun automatkalla) Jyväskylä: Tuomiojärvi Camping (leirintäalue ja mökki) Vihti: tie 1215 Palojärvellä (puhelinkioski, Ami matkalla Anjan talolle), Yöviläntie (Eevi sementtirenkaan suojissa, Eevi jää koirankouluttajan kyydistä) Espoo: Villa Solkulla Ylämyllyntie 5 A (Anjan asuintalo) Lohja: koirien agility-rata hiekkakuopalla Lehmijärventiellä (loukkaantuneen Jusun löytöpaikka) Tuusula: hiekkakuoppa Kellokoskella (poliisit etsivät Eeviä) - Suomen kansallisfilmografia 12:n (2005) mukaan.
Sisäkuvat: Vantaa: Kodak Oy Äyritie 4 (Amin työpaikka Kodak Express) Helsinki: ravintola Don't Tell Mama Annankatu 32 (disko), asunto Urheilukatu 14 (Eevin asunto) Mäntsälä: huoltoasema Teboil Kaukalampi Pohjoinen Pikatie 409 (huoltoaseman kahvio) Jyväskylä: Tuomiojärven leirintäalueen kahvio (Eevi ja Jusu aamiaisella) Espoo: Villa Solkulla Ylämyllyntie 5 A (Anjan asuintalon olohuone, keittiö ja portaikko) henkilöauto Ford Taunus (Amin auto) ja Toyota 1000 "Timangi" pick-up (koirankouluttajan auto) - Suomen kansallisfilmografia 12:n (2005) mukaan.
Studio: Helsinki: teollisuushalli Isonsarvastontie 8 (Amin asunto, leirintäalueen mökki, maakellari, kokoelmahuone), teollisuushalli Otto Brandtin tie 1 (Eevi sytyttää kokoelmahuoneen tuleen) - Suomen kansallisfilmografia 12:n (2005) mukaan.
Kuvauspaikkahuomautus:

Kahvikioski pystytettiin kuvauksia varten Valtatie 9:n levähdyspaikalle lähelle Jämsän Himosvuorta. - Suomen kansallisfilmografia 12:n (2005) mukaan.

Ks. myös: http://www.elonet.fi/fi/elokuva/173868