Otsikko
Vuoden 1921 asemakaavassa lähtee Pasilan rautatieasemalta yli 3 kilometrin tielinjaus koilliseen kohto Kumpulaa. Aluksi tie on edelleen nykyään Vallilassa…

Kysytty

Vuoden 1921 asemakaavassa lähtee Pasilan rautatieasemalta yli 3 kilometrin tielinjaus koilliseen kohto Kumpulaa. Aluksi tie on edelleen nykyään Vallilassa Kumpulantie ja Mäkelänrinteen uimahallilta koilliseen Kumpulanraitti (kevyen liikenteen väylänä).
KYSYMYS:
Onko tämä tielinjaus ollut alunperin Toukolan Viertotie. Jos ei ole ollut, niin missä on ollut Toukolan Viertotie.

Vastaus

Vastattu

Ainakin Helsingin vuoden 1921 opaskarttaan on merkitty Toukolan viertotie. Se kulkee kohdassa, josta nykyisin Kustaa Vaasan moottoritie alkaa.  Katu näyttää jatkuneen Kairon tien risteykseen asti.

Laitan sinulle linkin Historia Helsinki -sivuston opaskarttaosioon. Pääset siitä katselemaan eri vuosien opaskarttoja.

https://historia.hel.fi/fi/kartta