Otsikko
Voitteko suositella vuoden 2010 jälkeen ilmestyneitä romaaneja, jotka perustuisivat esimerkiksi satuihin, myytteihin tai klassikoihin? Kaikki tyylilajit käyvät.

Kysytty

Voitteko suositella vuoden 2010 jälkeen ilmestyneitä romaaneja, jotka perustuisivat esimerkiksi satuihin, myytteihin tai klassikoihin? Kaikki tyylilajit käyvät.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia satuihin, myytteihin tai klassikoihin perustuvia romaaneja. Jotkut pohjautuvat vahvemmin esikuvaansa ja toisissa tarina on rakennettu uusiksi.

Atwood, Margaret                     Noidan sikiö : Shakespearen Myrsky omin sanoin, 2020

Chevalier, Tracy                        Uusi poika : William Shakespearen Othello omin sanoin, 2021

Henriksson, Saara                    Linnunpaino, 2012

Ishiguro, Kazuo                         Haudattu jättiläinen, 2016

Ivey, Eowyn                               Lumilapsi, 2013

Jacobson, Howard                    Shylock, ikuinen : Shakespearen Venetsian kauppias omin sanoin, 2020

Miller, Madeline                         Akhilleen laulu, 2013

Parikka, Taina                           Tyttö ja Jalopeura, 2019

Roberts, Nora                            Lumottu metsä, 2012

Tyler, Anne                                 Äkäpussi, 2018

Winterson, Jeanette                   Aikakuilu : Shakespearen Talvinen tarina omin sanoin, 2020

Yrjänä, A. W.                              Joonaanmäen valaat : seikkailukertomus, 2017