Voitko antaa Wesley John:n ja Spencer Philipp Jakob:n taustatietoja? Tarvitsen niitä heti.. Voitko lähettää näiden tietoja? Kiitoksia..

Kysytty

Voitko antaa Wesley John:n ja
Spencer Philipp Jakob:n taustatietoja?
Tarvitsen niitä heti.. Voitko lähettää näiden tietoja?
Kiitoksia..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietosanakirja-artikkeleiden ja kirkkohistorian yleisesitysten (Holmquist: Kirkkohistoria 2 ; Christensen: Kirkkohistoria 2)lisäksi suosittelisin seuraavaa kirjallisuutta:
Saarnivaara: He elivät Jumalan voimassa. 1976 (Uusi p. 1983 He elivät Jumalan voimasta ; kirjassa elämäkerrat sekä John Wesleystä että Philipp Jakob Speneristä)
Spener: Pia desideria. 1984 , 1. p. ilm. v. 1962 nimellä Kirkon uudistus, joiden johdannoissa Spenerin elämästä ja ajattelusta
Bruns, Hans: Pietismin isä Philipp Jakob Spener. 1976