Otsikko
Voisitteko suositella Turku-aiheista kirjallisuutta, mahdollisesti dekkaria tai romaania, joka sijoittuu ainakin osittain aivan Turun keskustaan?…

Kysytty

Voisitteko suositella Turku-aiheista kirjallisuutta, mahdollisesti dekkaria tai romaania, joka sijoittuu ainakin osittain aivan Turun keskustaan? Historiallinenkin romaani käy.

Vastaus

Vastattu

Suurin osa Reijo Mäen ja Pirkko Arhipan jännitysromaaneista sijoittuu Turkuun. Samoin Kristiina Vuoren ja Kaari Utrion historialliset romaanit sijoittuvat usein Turkuun. Myös lukuisat muut kirjailijat ovat Jarkko Laineen tavoin sijoittaneet romaaniensa tapahtumat Turkuun. Parhaan kuvan tarjonnasta saa menemällä Vaskin verkkosivuilla kohtaan "Hakutoiminnot">"Tarkennettu haku" ja valitsemalla siellä hakusanoiksi kaunokirjallisuus (tai jännityskirjallisuus) ja toiseksi hakusanaksi turku. "Kaikki osumat " alasvetovalikosta kannattaa valita "Aihe". Tällä tavalla saa esille runsaasti kirjallisuutta, jonka tapahtumat sijoittuvat Turkuun.