Otsikko
Voisitteko suositella romaaneita, jotka käsittelevät kaukorakkautta, siis suhdetta, jonka osapuolet asuvat kaukana toisistaan ja ovat mahdollisesti myös eri…

Kysytty

Hei, voisitteko suositella romaaneita, jotka käsittelevät kaukorakkautta, siis suhdetta, jonka osapuolet asuvat kaukana toisistaan ja ovat mahdollisesti myös eri kulttuureista. Myös elämäkerrat sopivat.

Vastaus

Vastattu

Sanalla kaukorakkaus voi hakea kirjoja Helmet -kirjastojen tietokannasta, https://haku.helmet.fi/.

Suositeltavia kirjoja ovat Heidi Köngäksen "Dora, Dora" ja Marisha Rasi-Koskisen "Valheet : romaani". Erikoisemman lukuelämyksen eräänlaisesta kaukorakkaudesta tarjoaa Milla Keräsen "Sisilialainen ruusu". Monissa sota-aikaan sijoittuvissa kertomuksissa muistellaan myös kaukaista rakastettua. Uudehkona esimerkkinä näistä voisi mainita Mauri Paasilinnan "Jäämerentie" -kirjan.