Voisitteko mainita minulle kaikki Helmetin kokoelmista, tai yliopiston kirjaston kokoelmista löytyvät kuvateokset, joissa on Georgia O ´Keeffen kukka-aiheisia…

Kysytty

Hei, voisitteko mainita minulle kaikki Helmetin kokoelmista, tai yliopiston kirjaston kokoelmista löytyvät kuvateokset, joissa on Georgia O ´Keeffen kukka-aiheisia maalauksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tällaista tietoa ei ole saatavilla, koska kirjastojen tietokantaan ei kirjata jokaisen taidekirjan sivuilla olevia yksittäisiä taideteoksia. Myöskään yksittäisiä kuvataiteilijoita ei ole mainittu, jos kyseessä on ns. yleisteos eikä tietyn tai tiettyjen taiteilijoiden töille omistettu teos.

HelMet-tietokanta sisältää seitsemän teosta, joissa ainakin käsitellään Georgia O'Keeffen toimintaa. Todennäköisesti hänen töitään löytyy myös ns. yleisteoksista, mutta niiden löytäminen edellyttää suuren taidekirjamäärän läpikäymistä.

Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokannan kokoelmasta löytyy hakusanalla "O'Keeffe, Georgia" 49 osumaa, joista jotkut lienevät samoja kuin HelMet-kokoelman osumat.

Heikki Poroila