Voisitteko mainita joitain kirjoja, joista löytäisin tietoa Etelä-Aasian kulttuureista (Induksen kulttuuri) vuosien n. 6000 eKr.-500 jKr. Kiitos.

Kysytty

Voisitteko mainita joitain kirjoja, joista löytäisin tietoa Etelä-Aasian kulttuureista (Induksen kulttuuri) vuosien n. 6000 eKr.-500 jKr. Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Indus-kulttuurista on seuraavissa teoksissa:
- Whitehouse, Ruth: The first cities, 1977
(s. 116-161)
- Otavan suuri maailmanhistoria, osa 2
(s. 311 Asko Parpola: Indus-kulttuuri)
- Clark, Grahame: World prehistory: an outline, 1967

Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta
http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/ asiasanalla Indus-kulttuuri löytyivät seuraavat teokset:
- Tutkimuksen etulinjassa: Tieteen päivät, 1995
- Cichy Bodo: Architecture of the ancient civilizations in colour, 1966
- Maailmanhistorian pikkujättiläinen

Oulun yliopiston kirjastosta em. asiasanalla lisäksi myös:
Corpus of Indus seals and inscriptions
1. Collections of India, Hki, 1987

Corpus of Indus seals and inscriptions
2. Collections in Pakistan, Hki, 1991