Otsikko
Voisitteko esittää muutamia lastenkirjoja (12-vuotialle), jotka käsittelevät avioeroa. Nimenomaan kaunokirjallisuutta.

Kysytty

Voisitteko esittää muutamia lastenkirjoja (12-vuotialle), jotka käsittelevät avioeroa. Nimenomaan kaunokirjallisuutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavissa teoksissa sivutaan tavalla tai toisella avioeroa, uusperheitä yms.
Rissanen, Pirjo: Rakas sisareni Vilja (VIHREÄ VARIS-sarja); Tiainen, Marja-Leena: Jääprinsessa ja jäähykuningas (VIHREÄ VARIS-sarja); Laine, Sinikka: Silkkiuikku; Stark, Ulf: Jääkarhutanssi sekä Blume, Judy: Ei maailma tähän kaadu. Kaikki kirjat ovat saatavissa Helsingin kaupunginkirjastosta.

Osoitteessa http://www.nuorisokirjailijat.fi/avioero.shtml on Suomen nuorisokirjalijoiden tuottama luettelo avioeroa käsittelevistä nuortenkirjoista.