Voisitko kertoa mitkä ovat kirjailija Tuija Lehtisen merkittävimmät teokset? Teen hänestä tutkielmaa.

Kysytty

Voisitko kertoa mitkä ovat kirjailija Tuija Lehtisen merkittävimmät teokset? Teen hänestä tutkielmaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuija Lehtinen on kirjoittanut valtavan paljon kirjoja niin nuorille kuin aikuisillekin. Lehtisen kirjoja on hankala verrata toisiinsa siltä kannalta, mikä kirja olisi toista merkittävämpi.
Lista Tuija Lehtisen kirjoista löytyy esim. Otavan nettisivuilta osoitteesta
http://www.otava.fi/kirjailijat/kotimaiset/j-l/lehtinen_tuija/fi_FI/teo…

Yhtenä merkittävyyden kriteerinä voisi pitää esim. sitä, onko kirjaa käännetty muille kielille. Lehtisen kirjoista on tehty käännökset näistä:
- Siivet varpaiden välissä (käännetty tanskaksi, ruotsiksi ja viroksi)
- Roskisprinssi (käännetty ruotsiksi)
- Tanja Tavis, Jäkälärinteen 9 D (käännetty saksaksi)
- Rebekka ja kesäprinssi (käännetty japaniksi)

Suomen nuorisokirjailijoiden nettimatrikkelissa Lehtinen kertoo omasta kirjoittamisestaan: http://www.nuorisokirjailijat.fi/main.php?s=k&k=24