Voisinko saada tietoa Linnan Tuntemattoman sotilaan juonesta. mielellään kirjan. Mahdollisimman tarkka selitys.

Kysytty

Voisinko saada tietoa Linnan Tuntemattoman sotilaan juonesta. mielellään kirjan. Mahdollisimman tarkka selitys.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntematon sotilas seuraa konekiväärikomppanian vaiheita jatkosodassa vuosina 1941–1944. Parhaan kuvan Väinö Linnan Tuntemattoman sotilaan juonesta saat tietysti lukemalla itse kirjan.
Kirkes-kirjastoissa on lisäksi joitakin kirjoja, joissa analysoidaan romaania, esim:
- Lilja, Pekka: Tuntematon sotilas konfliktiromaanina
- Väinö Linna : Toisen tasavallan kirjailija

Internetistä löydät enemmän tietoa Tuntemattoman sotilaan juonen käänteistä.

Samaa kysymystä on kysytty tässä palvelussa myös aikaisemmin, joten löydät aiheeseen liittyvää tietoa, linkkejä jne., kun menet Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun vastausten hakuun ja kirjoitat hakusanaksi Tuntematon sotilas, https://www.kirjastot.fi/kysy/haku?keys=tuntematon%20sotilas

1 ääntä

Kommentit

Kertoo _varusmiespalveluksessa_ olevan konekivääri(puoli)joukkueen hyökkäyksistä Jatkosodassa Vienan Karjalaan ja paosta takaisin, joissa melkein kaikki kuolevat.
Valar morgulis.
että kansa osaisi olla antamatta arvoa Suomen HERROILLE jotka syöksivät kansan molempiin tarpeettomiin sotiin.
Linnan Testamentti on aseistakieltäytyjä Honkajoen rukous:
"Varjele Suomen kansaa HERROILTA jotka uudestaan lyövät päätämme Karjalan mäntyyn!"

Nyt Herrat ovat syösseet Suomen EU:n velkakurimukseen ja seuraavaksi Rouvat ajavat Natoon ja kaikkiin ytimiin siirtomaarengiksi, kuten HoaX-huijauksen 40 vekselimiljardilla ikuiseen velkaorjuuteen.
Päinvastoin kun propagandassa valehdellaan, Suomessa on yleensä ollut huono herraonni. Eivät surkeudet vahingossa ole tapahtuneet vaan kyvyttömän johdon sallimana: Snellman, Svinhuvud, Erkko, Kallio, Ryti, Mannerheim, Walden, Tanner, Koivisto, Aho, Lipponen, Ollila, Katainen, Niinistö, Marin.
Hyvät poikkeukset vähemmistönä: Sprengtporten, Armfelt, Paasikivi, Kekkonen, Väyrynen.