Voisiko Puolustusvoimat sodan aikana ottaa käyttöön asekeräilijöiden pst-tykkejä, kranaatinheittimiä, kevyitä aseita ja sotamuseoitten aseita, ajoneuvoja,…

Kysytty

Hei.

Voisiko Puolustusvoimat sodan aikana ottaa käyttöön asekeräilijöiden pst-tykkejä, kranaatinheittimiä, kevyitä aseita ja sotamuseoitten aseita, ajoneuvoja, julkisen liikenteen busseja, telttoja, metsätyökoneita, louhintalaitteita, louhintaräjähdysaineita, työkaluja, rakennustarvikkeita, rakennusmateriaaleja, autonrenkaita, teollisuutta ja edellämainittujen henkilöstöä, ja jos niin missä tilanteessa?

Vastaus

Vastattu

Valmiuslain 16 luku määrittelee tavaroiden ja ajoneuvojen luovutusvelvollisuudet poikkeusoloissa.