Voiko vanhoista VHS- kaseteista tehdä DVD- version ja miten tämä toimii? Voiko katsoa ennakkoon että kasetti on oikea? Ja paljonko maksaa? Missä ajassa saa,…

Kysytty

Voiko vanhoista VHS- kaseteista tehdä DVD- version ja miten tämä toimii? Voiko katsoa ennakkoon että kasetti on oikea? Ja paljonko maksaa? Missä ajassa saa, jos tämä onnistuu? Onko tehtävä itse vai kirjastolla hoitaa joku?
Olisi tarkoitus saada VHS- vauva-ajan äänitteet tyttärile joululahjoiksi.
Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Jyväskylän kaupunginkirjaston pääkirjastossa on digistudio, jossa voi muuttaa VHS-kasetteja digitaaliseen muotoon. Digistudion käyttö on maksutonta, mutta asiakkaalla pitää olla lainausoikeus Jyväskylän kaupunginkirjastoon. Digistudio toimii itsepalveluperiaatteella, ensimmäisellä käyttökerralla asiakasta opastetaan tarvittaessa laitteiden käyttöön. Opastustarpeesta on hyvä mainita aikaa varattaessa. Varauksen voi tehdä kirjaston musiikkiosaston neuvontapisteestä puh. 014 266 4115.

Tässä lisäohjeita:
http://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/palvelut/yleisomikrot/digitointistudio