Otsikko
Voiko olla mahdollista,ettei Kanta-Hämeen kirjastoista löydy yhtään Lorenz Kohlbergin alkuperäisteosta eikä muitakaan häntä koskevia teoksia simppelin…

Kysytty

Voiko olla mahdollista,ettei Kanta-Hämeen kirjastoista löydy yhtään Lorenz Kohlbergin alkuperäisteosta eikä muitakaan häntä koskevia teoksia simppelin kursiiskirjan lisäksi? Kohlberg oli merkittävä moraalifilosofi joka kuoli hukkumalla v. 1987, ja hänen vaikutuksensa sekä eritysesti etiikkan, ja sitä kautta kasvatustieteeseen jasosiaalipsykologiaan on ollut merkittävä. Erityisesti olen kiinnnostunut Kohlbergin teoksesta "Beds for Bananas" joka on hänen nuoruusajoiltaan ja kertoo juutalaisten henkien pelastamisesta salakuljettamalla banaanilaivoissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Lawrence Kohlbergia? Hämeenlinnan kaupunginkirjaston kokoelmasta löytyvät teokset Kasvatus ja sivistys (2000) ja Sosiaalipsykologian suunnannäyttäjiä (2001), joissa esitellään Kohlbergin työtä. Kohlbergin omia teoksia ei tosiaankaan kimppakirjastojen kokoelmista löydy. Tampereen yliopiston Hämeenlinnan yksikön kirjastosta löytyy kolme Kohlbergin teosta: Philosophy of moral development moral stages and the idea of justice (1981),Psychology of moral development the nature and validity of moral stages (1984) ja Lawrence Kohlberg´s approach to moral education (1989), mutta näihin olet varmaankin jo tutustunut. Beds for Bananas -teoksesta voit tehdä kaukolainapyynnön joko yliopiston kirjastossa tai kaupunginkirjastossa. Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa kaukolainan hinta on 6 euroa.