Otsikko
Voiko kuntarajan ylittävän(Espoosta lähetetyn) esim. CD:n lainata Helsingin kirjaston toimipisteessä helsingin kirjastokortilla? Eli pitääkö espoolaista…

Kysytty

Voiko kuntarajan ylittävän(Espoosta lähetetyn) esim. CD:n lainata Helsingin kirjaston toimipisteessä helsingin kirjastokortilla?
Eli pitääkö espoolaista teosta lainattaessa oltava Espoon kirjastokortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa on yhteinen lainaoikeus. Helsingin, Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjastosta saadulla kirjastokortilla voi lainata aineistoa mistä tahansa näiden kirjastojen toimepisteestä, myös jostakin toimipisteestä toiseen lähetettyä ja kuntarajan ylittänyttä aineistoa.

Mainitut kirjastot eivät lähetä lainattavaksi tarkoitettua aineistoa yli kuntarajan, jos aineisto on merkitty pikalainaksi. Myöskään cdromeja, videoita ja dvdlevyjä ei lähetetä yli kuntarajan.