Otsikko
Voiko kirjastoihin tilata elokuvan, niin että ehdottaa elokuvaa ja kirjasto ostaisi sen valikoimiinsa?

Kysytty

Voiko kirjastoihin tilata elokuvan, niin että ehdottaa elokuvaa ja kirjasto ostaisi sen valikoimiinsa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä Lohjan kirjastoihin voi esittää hankintatoiveina myös elokuvia. Toistaiseksi tämä onnistuu parhaiten täyttämällä kirjastoista saatava hankintatoivelomake.

Elokuvien valinnassa kirjasto noudattaa samoja periaatteita kuin muunkin materiaalin hankinnassa. Aivan kaikkia toiveita ei voida toteuttaa, mutta aina kannattaa yrittää. Kirjasto joutuu maksamaan elokuvista tekijänoikeusmaksuja, joten ostopaikat ja sen myötä tarjonta on joskus suppeampaa kuin vapaasti myytävissä elokuvissa.

1 ääntä

Kommentit

Hei!
Olisko mahdollista saada brittidraama sarja Sydämmen asialla,
Kirje isältä,
Draamasarja kivi & kilpi
Tv-sarja Lehmän vuosi