Voiko kirjaa jonottaa? Mikäli voi, onnistuuko ilman kirjastokorttia, vai täytyykö se hakea ensin?

Kysytty

Voiko kirjaa jonottaa? Mikäli voi, onnistuuko ilman kirjastokorttia, vai täytyykö se hakea ensin?

Vastaus

Vastattu

Kirjaa voi jonottaa etenkin silloin, kun siitä on paljon varauksia.

Päästäksesi jonoon eli varaamaan haluamaasi kirjaa tarvitset Helmet-alueen (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) kirjastokortin, jonka saat mistä tahansa pääkaupunkiseudun kirjastosta.

Varaus tehdään kirjautumalla kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla omiin tietoihin helmet.fi -sivustolla.

Voit täyttää korttihakemuksen ennakkoon. Linkin kautta saat lisää tietoa:

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)