Voiko jostakin lukea Mensalainen-lehteä? Tein Fennican kautta haun ja siellä luki, että "Jotkut lehden numerot salassa pidettäviä 100 vuotta julkaisuvuodesta …

Kysytty

Voiko jostakin lukea Mensalainen-lehteä?

Tein Fennican kautta haun ja siellä luki, että "Jotkut lehden numerot salassa pidettäviä 100 vuotta julkaisuvuodesta (JulkL 621/1999 24§)". Mikä voi olla niin salaista, että sitä ei voi kaikki lukea? Varsinkin, kun näkemäni lehden kansi vaikutti hyvinkin yleisluonteiselta lehdeltä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mensalainen on Mensa ry:n jäsenlehti, jota ei ole yleisissä kirjastoissa. Fennica:n tietojen mukaan osa lehdistä vuodesta 1991 lähtien ovat salaisia, koska niissä on julkaistu jäsenluettelot. Vanhoja ennen vuotta 1991 julkaistuja lehtiä on saatavissa kaukolainaksi Varastokirjastosta.

Liittymällä Mensa ry:n jäseneksi lehden saa itselleen. Ks. http://www.mensa.fi/ . Sieltä voi tiedustella lehden saamista.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Henkilörekisterilaki, henkilötietolaki... rajoitti tultuaan monenlaisten "henkilötietoja sisältävien tietojoukkojen" käsittelyä ja julkaisemista.