Otsikko
Voiko jossain Vaskikirjaston kirjastossa itse editoida ja laittaa uudenaikaisempaan muotoon 8 millin kaitafilmejä? Olen puoli vuotta Naantalissa ja minulla…

Kysytty

Hei! Voiko jossain Vaskikirjaston kirjastossa itse editoida ja laittaa uudenaikaisempaan muotoon 8 millin kaitafilmejä?
Olen puoli vuotta Naantalissa ja minulla olisi tällöin aikaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, Valitettavasti kaitafilmien digitointi ei ole mahdollista Vaskikirjastoissa.

Kirjastot.fi mukaan kaitafilmien digitointi on saatavilla näissä kirjastoissa;

Pirkkalan pääkirjasto, PIRKKALA

Kaitafilmiasemalla voit digitoida 8 mm:n kaitafilmejä sekä editoida niitä halutessasi. Mikäli sinulla on äänifilmiä, voit siirtää vain kuvan, ääni ei tässä järjestelmässä siirry. Ensimmäisellä kerralla on varattava opastusaika. Lisätietoja osoitteesta https://pirkkala-fi.aldone.fi/palvelut/kirjasto/digitointi/

Sellon kirjasto, ESPOO

Pajan sivulla ovat ohjeet varaamiseen www.helmet.fi/sellonpaja. Varaa riittävän pitkä aika (jopa 10 krt. filmin katseluaika). Digitoitu filmi voidaan tallentaa esim. muistitikulle tai DVD-RW - levylle. Varaa aika täältä: https://varaamo.espoo.fi Tiedustelut Pajasta:  p. 09 816 57607.