Voiko Helmet-kirjastoissa myöhästymismaksun maksaa netinkautta tilille, vai pitääkö mennä ko kirjastoon mistä kirjan on lainannut?

Kysytty

Voiko Helmet-kirjastoissa myöhästymismaksun maksaa netinkautta tilille, vai pitääkö mennä ko kirjastoon mistä kirjan on lainannut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myöhästymismaksuja ei voi toistaiseksi maksaa internetin kautta, mutta ne voi maksaa kaikissa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa,jos kirjat on niistä jostain lainattu. Viiden euron myöhästymismaksu estää kirjojen lainaamisen,uusimisen ja varaamisen, mutta 4,90 euroon asti maksuja voi olla ilman että se estää lainaamasta, uusimasta tai varaamasta kirjoja.