Vivaldin Neljä vuodenaikaa on "äänikirjana" lapsille. Kirjassa on kaunis kuvitus ja lyhyet musiikkinäytteet. Lapsi voi itse painaa nappuloita ja musiikki…

Kysytty

Vivaldin Neljä vuodenaikaa on "äänikirjana" lapsille. Kirjassa on kaunis kuvitus ja lyhyet musiikkinäytteet. Lapsi voi itse painaa nappuloita ja musiikki vaihtuu. Kirja viehättää kovasti yksi-vuotiasta tyttäreni poikaa. Olemme myös opetelleet sieltä uusia sanoja ja hän osaa näyttää sanomani sanan.
Löytyisiköhän muita samanlaisia klassisen musiikin kirjoja?

Vastaus

Vastattu

Hei,

voisin suositella Genevieve Helsbyn tekemää Eläinten musiikkiopistoa, joka tutustuttaa lapsen säveltäjiin, soittimiin ja klassiseen musiikkiin. Kirjasta löytyy varmasti nuorempia lapsia miellyttävää kuvitusta, tekstiä sekä erillinen CD-levy liitteenä. CD:ltä löytyy 28 erilaista lyhyttä näytettä, joita voi kuunnella kirjan ohjeistusten mukaan lukukokemuksen yhteydessä.

Kirja on mahdollista tilata kaukolainana esimerkiksi Tampereelta tai Suonenjoelta, josta aineisto tiettävästi varmuudella löytyy.