Viime kuukausina olen kiinnittänyt huomiota punaisiin (teko) ruusuihin, joita jotkut valmentajat käyttävät pukujensa rinnuksessa otteluiden aikana. Esim…

Kysytty

Viime kuukausina olen kiinnittänyt huomiota punaisiin (teko) ruusuihin, joita jotkut valmentajat käyttävät pukujensa rinnuksessa otteluiden aikana. Esim. Liverpoolin valmentaja Rafa Benitez on käyttänyt kyseistä ruusua. Olen nähny tämän myös NHL valmentajilla.
Tiedustelisinkin, mikä tämä ruusu on ja onko sillä jotain merkitystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Kukka on nimeltään Poppy ja sillä halutaan kunnioittaa Ensimmäisen maailmansodan uhrien muistoa. Useimmiten kukkaa pidetään marraskuun 11. päivän tienoilla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Remembrance_Day