Venäläinen W. J. Raudonikas on erään tutkijan mukaan julkaissut vuonna 1939 jonkin kalliomaalauksia käsittelevän teoksen. Löydän tiedon vuonna 1936…

Kysytty

Venäläinen W. J. Raudonikas on erään tutkijan mukaan julkaissut vuonna 1939 jonkin kalliomaalauksia käsittelevän teoksen. Löydän tiedon vuonna 1936 julkaistusta teoksesta, mutten tietoja kolme vuotta myöhemmin julkaistusta teoksesta. Mikä teos mahtaisi olla kyseessä? Saisinko sen viitetiedot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen tieteellisten kirjastojen yhteisluettelosta löytyi kaksiosainen teos vuodelta 1936 ja 1938. Jostakin syystä tekijä on luetteloitu eri tavalla eri osissa.

Raudonikas, W. J.
Naskal’nye izobraženiâ Onežskogo ozera i Belogo morâ = Les gravures rupestres des bords du lac Onéga et de la mer Blanche
Osa: čast’ 1
(Trudy Instituta antropologii, arheologii, ètnografii , Arheologičeskaâ seriâ ; T. 9:1)
Moskva : Izd-vo Akademii nauk SSSR , 1936

Ravdonikas, V. I.
Naskal’nye izobraženiâ Onežskogo ozera i Belogo morâ = Les gravures rupestres des bords du lac Onéga et de la mer Blanche
Osa: čast’ 2
(Trudy Instituta ètnografii , Arheologičeskaâ seriâ ; T. 10:1)
Moskva , 1938

Nämä käsittelevät Karjalan kaliiopiirroksia.

Ruotsin tieteellisten kirjastojen yhteisluettelosta löytyi lisäksi vuonna 1939 julkaistu kirja:

Ravdonikas, Vladislav Iosifovic
Istorija pervobytnogo obscestva.
Leningrad : Univ., 1939-
Tästäkin on julkaistu 2. osa vuonna 1947.
Asiasanat:
SAB-rubrik: Arkeologi Europa Stenåldern
SAB-rubrik: Arkeologi Europa Bronsåldern