Var kan jag hitta lämpliga Internet sidor om Interrail som jag kan ta upp i min undervisning ?

Kysytty

Var kan jag hitta lämpliga Internet sidor om Interrail som jag kan ta upp i min
undervisning ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sökmaskinen Metacrawler ger på sökordet interrail en hel del svar från de olika ämnesindexen. De flesta är dock inte relevanta. Två adresser ger ganska matnyttig information, tyvärr endast på engelska och tyska, http://www.interrail.net leder till olika länders databanker, till litteratur och till andra linkar om ämnet. www.interrail-guide.com är en dylik link.

På svenska hittar man närmast från Eureka Sverige, som man når via Helsingfors stadsbiblioteks hemsida - sökning i internet - Puls. De flesta länkarna ger dock personliga erfarenheter av interrail.