Vanha lastenlaulu 40-luvulta jossa lauletaan "Martin Vapun asunto on korkialla mäellä, eikä sinne pääse hevosella eikä jaksa kävellä..laula vaan, laula vaan…

Kysytty

Vanha lastenlaulu 40-luvulta jossa lauletaan "Martin Vapun asunto on korkialla mäellä, eikä sinne pääse hevosella eikä jaksa kävellä..laula vaan, laula vaan..."

Melodian osaan, mutta sanat kadoksissa? Ja mikä laulu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kansanlaulu nimeltä Martin Vappu. Laulun kolmaessa säkeistössä on kysyjän mainitsema kohta. Sen viimeinen rivi kuuluu "...vaan täytyy jalan kävellä".

https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/29768

Sanat löytyvät ainakin seuraavista julkaisuista:

Tanhuvakan sävelmistö (2012)

Lauluvakka (1991)