Valtiopäivien avajaisseremoniat pidettiin 1906 (niin kuin yleensä kai oli tapana näihin aikoihin) Nikolainkirkossa ja Keisarillisessa Palatsissa. Erään…

Kysytty

Valtiopäivien avajaisseremoniat pidettiin 1906 (niin kuin yleensä kai oli tapana näihin aikoihin) Nikolainkirkossa ja Keisarillisessa Palatsissa. Erään hallussani olevan kuvallisen postikortin mukaan valtiopäivien edustajat näyttäisivät käyneen myös Helsingin yliopiston kirjastossa (nyk. kansalliskirjasto). Miksi? Mihin tämä käynti mahtoi perustua? MK

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

hei, tässä olisi tärkeätä tietää, mitä kuvasta voi päätellä. Jos kuvassa todella näkyy avoinna oleva kirjaston ovi ja sieltä tulevat kansanedustajat, silloin he ovat siellä käyneet. Muuten luulen, että he vain ryhmittyvät jonoon kirjaston edessä. Saattaa tietysti olla, että tilaisuus on viivästynyt ja joku kansanedustajista on mennyt kirjastoon ihan kuluttamaan aikaa.