VALMISTIKO SISU LINJA-AUTOJA JA MILLOIN

Kysytty

VALMISTIKO SISU LINJA-AUTOJA JA MILLOIN

Vastaus

Vastattu

Sisu -linja-autoja oli 57 kpl vuonna 1935 (Hiittu, 2015, 19). Ensimmäiset Sisu -linja-autot valmistuivat 1931-1932.  Aluksi linja-autojen korit olivat Oy Suomen Autoteollisuus Ab:n valmistama. Oy Suomen Autoteollisuus Ab perustettiin 1931.

Oy Suomen Sisu Ab:sta kertovia kirjoja on useita, tässä muutama:

Mäkipirtti, Markku: Sisu. Ajoneuvot Suomessa 4.

Hiittu, Matti ja Mikko: Onnikoita ja busseja

Rajasalo, Jorma, Lehtonen, Timo ja Laitinen, Hannu: Pula-ajan bussit 1945-1956

Nygren, Helge: Sisu Suomen ja maailman maanteillä

Blomberg, Olli: Suomalaista sisua vuodesta 1931: monialaosaajasta kuorma-autotehtaaksi

Blomberg, Olli: Yhteissisusta Vanajan ja Sisun kautta Patriaan: 60 vuotta asiakaslähtöistä ajoneuvotuotantoa

Laitinen, Hannu ja Sillanpää, Kai: Linja-autokuvasto 1950-1992

Hiittu Matti ja Hiittu, Mikko: Häkäpöntöstä dieseliin: hyötyajoneuvot Suomen sodanjälkeisillä teillä 1944-1960