Uuudesta Star Wars -elokuvasta on tehty A4-kokoinen ns. kuvitettu opas, jonka on kustantanut WSOY. Onko vanhemmasta Star Wars -trilogiasta tehty vastaavaa…

Kysytty

Uuudesta Star Wars -elokuvasta on tehty A4-kokoinen ns. kuvitettu opas, jonka on kustantanut WSOY. Onko vanhemmasta Star Wars -trilogiasta tehty vastaavaa kirjaa, jota olisi saatavana suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaavaa suomenkielistä kuvitettua opasta en onnistunut löytämään, eikä sellaista tuntenut myöskään 9-vuotias Star Wars-friikki, jolta asiaa tiedusteltiin. Ainoa suomenkielinen kuvitettu isokokoinen (isompi kuin A4) kirja tuntuu olevan Reynolds, David West: Star Wars rakenteiden salaisuudet (Alkuteos: Star Wars - incredible cross-sections), Porvoo, WSOY, 1998 ISBN: 951-0-22913-X. Nimensä mukaisesti se käsittelee Tähtien sodassa esiintyvien alusten poikkileikkauksia. Kirjan saatavuus selviää Helsingin kaupunginkirjaston nettitietokannasta http://www.libplussa.fi/cgi-bin/plussa?lib=H&sivu=pikahaku. Englanninkielisista kuvitetuista julkaisuista löytyy tietoa yllämainitun lisäksi myös seuraavilta sivuilta http://www.starwars.com/.