Otsikko
Uudet asiakastietokoneet ovat NIIN hankalia! Onko niihin selkeitä ohjeita? Jos ei ymmärrä edes kirjaston henkilökuntaa...

Kysytty

Uudet asiakastietokoneet ovat NIIN hankalia! Onko niihin selkeitä ohjeita? Jos ei ymmärrä edes kirjaston henkilökuntaa...

Vastaus

Vastattu

Helsingin kaupunginkirjaston uudenlaisilla Asko-koneilla asiointi tapahtuu kirjautumalla sisälle Vieras-tunnuksella. Muuta tunnistautumista ei tarvita. Internet toimii selainkuvaketta klikkaamalla.

Tulostusta varten täytyy ensimmäisellä kerralla luoda henkilökohtainen asiointitili. Tämä saattaa tuntua hieman monimutkaiselta, koska rekisteröinti sisältää useita vaiheita. Jatkossa asiointi helpottuu, koska tulostamiseen käytetään asiakastulostustilin pysyvää pin-koodia.

Kirjastoissa on paikan päällä tulostusohjeita, jos kaipaat kirjallisia ohjeita. Henkilökunnalta voit myös aina kysyä neuvoa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että järjestelmä on uusi meillekin, joten aina emme tiedä vastausta jokaiseen ongelmaan. Autamme kuitenkin parhaamme mukaan.

 Kun tulostustili on luotu, pääset aina tulostamaan kirjaston koneilta omalla pin-koodilla.

1 ääntä

Kommentit

Mistä sen vierastunnuksen sitten saa?
Luodaanko se itse siinä koneella istuttaessa vai pyydetäänkö se henkilökunnalta?