Useilla verkkosivuilla siteerataan Snellmanin sanoja "KANSA, JOKA UNOHTAA KAATUNEET SOTURINSA, UNOHTAA OIKEUKSISTAAN ENSIMMÄISEN – VAPAUTENSA". Kukaan ei…

Kysytty

Useilla verkkosivuilla siteerataan Snellmanin sanoja "KANSA, JOKA UNOHTAA KAATUNEET SOTURINSA, UNOHTAA OIKEUKSISTAAN ENSIMMÄISEN – VAPAUTENSA". Kukaan ei kuitenkaan mainise lähdettä. Missä ja milloin J. V. Snellman on näin sanonut?

Vastaus

Vastattu

Hei, Snellmanin kirjallinen tuotanto on valtavan laaja, joten kyseisen sitaatin etsiminen on hyvin työlästä ja hidasta, eikä lähde ole vielä selvinnyt.

http://snellman.kootutteokset.fi/fi kokoaa yhteen Snellmanin kirjoittamat dokumentit: kirjeet, luennot, lausunnot, sanomalehtikirjoitukset, teokset.

Hakutoiminto auttaa tiedon etsinnässä.