"Tuula, jätskibaarin tyttö Tuula, tyttö jätskibaarin". Näin alkaa 60-luvun "kultakauden" iskelmä, nimi ei kuitenkaan ollut Tuula. Miten jatkuu ja kuka tehnyt…

Kysytty

"Tuula, jätskibaarin tyttö
Tuula, tyttö jätskibaarin". Näin alkaa 60-luvun "kultakauden" iskelmä, nimi ei kuitenkaan ollut Tuula. Miten jatkuu ja kuka tehnyt sanat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen nimi on Judith jätskibaarin tyttö ja sen on säveltänyt Kauko Käyhkö ja Kipparikvartetti levytti sen jo vuonna 1953. Sanat on tehnyt Aune Haarla, myös Ala-Tuuhosena tunnettu. Sanoja en saanut jäljitettyä ja molemmat Kipparikvartetti - muistoissamme-äänitteet vuodelta 1993 ovat "kadonneet" pääkaupunkiseudun kirjastoista - sekä kasetti että cd-levy. Jos äänitteen saa jostain käsiinsä, voi sanat kuunnella siltä.