Tuntemattomassa sotilaassa on mielestäni joku taistelukohtaus jossa joku yksittäinen sotilas lataa ja ampuu ja välillä ottaa patruunoita taskustaan ja…

Kysytty

Hei,
Tuntemattomassa sotilaassa on mielestäni joku taistelukohtaus jossa joku yksittäinen sotilas lataa ja ampuu ja välillä ottaa patruunoita taskustaan ja tällöin tätä sotilasta kouraisee pelko ja ahdistus ja hän ajttelee, että "tuonko verran enää jäljellä".

Tämä on summittainen mielikuva. Onko Tuntemattomassa ylipäänsä tällaista kohtausta ja jos on niin millä sivulla suurin piirtein ( vaihtelee tietysti vähän painosten ja sidosmuotojen mukaan).

Jos olisi Tuntemattoman E-kirjaversio käytettävissä niin niissä varmaan on joku etsi-toiminto, jolla kohtaa voisi hakea.

Onkohan ylipäänsä Tuntemattomasta ja jos ei niin missähän kirjassa mahtaa olla?

Kiitoksia etukäteen

matves

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taistelukohtaus on Väinö Linnan Tuntemattomasta. Tämä kohtaus löytyy luvussa seitsemän toisessa kohdassa. Minulla on edessäni Tuntematon sotilas, WSOY 2004, jossa on liitteenä kuvasarja SF:n samannimisestä elokuvasta, ja siinä tämä kohtaus on sivulla 192.