Otsikko
Tulen kesälomallani Kuortaneellle ja hankin viime vuonna Kuortaneen kirjastokortin ,nyt olen kuitenkin hävittänyt sen. Miten saan uuden?

Kysytty

Tulen kesälomallani Kuortaneellle ja hankin viime vuonna Kuortaneen kirjastokortin ,nyt olen kuitenkin hävittänyt sen. Miten saan uuden?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eri kirjastoilla on tässä vähän erilaisia käytäntöjä ja myös maksuja. Useimmat kuitenkin perivät jonkinlaisen korvauksen uudesta kortista, joka ei ole ensimmäinen kortti ko. kirjastossa.

Kuortaneen kirjaston internet-sivuilla kirjaston säännöissä sanotaan, että uusi kortti kadonneen tilalle maksaa 20 mk.

Vaikka päättäisit olla hankkimatta uutta kirjastokorttia, kannattaa ottaa yhteyttä kirjastoon ja pyytää laittamaan lainauksen esto siltä varalta, että joku muu sattuisi löytämään kadonneen korttisi ja yrittäisi lainata sinun nimissäsi, jolloin lainaajan vastuu on sinun siihen asti, kun olet ilmoittanut katoamisesta.