Otsikko
Tulen hulluksi, lun en löydä mitään tietoa piirretystä, jota olen katsonut lapsena. Alan jo kuvitella että olen keksinyt sen päästäni! Piirretty tuli TV:stä,…

Kysytty

Hei!

Tulen hulluksi, lun en löydä mitään tietoa piirretystä, jota olen katsonut lapsena. Alan jo kuvitella että olen keksinyt sen päästäni!

Piirretty tuli TV:stä, muistaakseni yle 2:lta joskus 90-luvulla. Samoihin aikoihin Karvisen kanssa (nauhoitimme niitä samalle videokasetille). Siinä puhuttiin ranskaa ja se kertoi ala-asteikäisen koululuokan seikkailuista.

Nimi alkoi ranskaksi ehkä B:llä, ja suomeksi luulen sen olleen joku Nappulat tms, mutta olen saattanut keksiä tuon.

Vastaus

Vastattu

Mekään emme onnistuneet selvittämään mistä sarjasta voisi olla kyse. Selasimme lehdistä vanhoja tv-tietoja vuosilta 1998 ja 1999, jolloin Karvista esitettiin TV2:ssa. Lähimmäksi kuvaustasi osui yhdysvaltalainen Ipanat (Rugrats), mutta siinä ei puhuta ranskaa eikä se sijoitu koulumaailmaan.
Yksi mahdollinen sarja voisi olla huippusuosittuun sarjakuvaan perustuva Titeuf, josta tehtiin tv-sarja aivan 2000-luvun alussa. Sarja on sveitsiläinen ja sen tapahtumissa liikutaan myös koulumaailmassa.

http://sarjakuvat.eurocomics.info/titeuf.html

1 ääntä

Kommentit

Voisiko olla Pikku-Nikke (Le petit Nicolas).

Pikku-Nikke tuli minullekin heti mieleen!