Törmäsin fb:n ryhmässä "Äkkilähtöjä menneisyyteen" olleeseen 120 vuotta vanhaan lehti-ilmoitukseen. jossa kauppa mainostaa mm. HERMOÖLJYÄ ja SÄÄTERIÖLJYÄ. Olen…

Kysytty

Hei! Törmäsin fb:n ryhmässä "Äkkilähtöjä menneisyyteen" olleeseen 120 vuotta vanhaan lehti-ilmoitukseen. jossa kauppa mainostaa mm. HERMOÖLJYÄ ja SÄÄTERIÖLJYÄ. Olen itsekin seniori ja isovanhenpani ovat kuolleet jo vuosikymmeniä sitten eikä heiltä enää tietoa saa. Olisin kovin kiinnostunut tietämään, mihin ko. öljyjä käytettiin.

Vastaus

Vastattu

Kansalliskirjaston digitaaliset aineistot -palvelun kautta löytyi vanha mainos, jossa kerrotaan, että sääteri- ja hermoöljy on ollut "luotettava lääke kaikkea kolotusta vastaan".

https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/binding/687421?term=Hermo…