Toivottavasti pystytte auttamaan: etsiskelen runoa, jonka nimi on Lohen nousu tai jotain sinne päin. Kenenkähän kirjoittama se on ja mistä löytäisin tekstin?

Kysytty

Toivottavasti pystytte auttamaan: etsiskelen runoa, jonka nimi on Lohen nousu tai jotain sinne päin. Kenenkähän kirjoittama se on ja mistä löytäisin tekstin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahtaneeko kyseessä olla Juhani Siljon runo Vastavirtaan, joka
alkaa sanoilla Vastavirtaan nousee lohen suku. Runo on julkaistu
kokoelmassa Selvään veteen (1919) ja se löytyy myös Juhani Siljon
runovalikoimista sekä monista suomalaisista runoantologioista.