Tietoja kirjailija Kirsti v. Boehm:ista

Kysytty

Tietoja kirjailija Kirsti v. Boehm:ista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjailija Kirsti von Boehmista ja hänen tuotannostaan löytyi vain niukasti tietoja. Teoksessa Suomen kirjailijat 1945-1980 kerrotaan, että hän on syntynyt Ruokolahdella 11.2. 1921. Vanhemmat ovat DI Jalo Sihtola ja musiikinopettaja Ester Andersin. Puoliso on Tomas von Boehm, (taidemaalari ja luutnantti). K. von Boehm on toiminut pianonsoitonopettajana Sibeliusakatemiassa ja Espoon musiikkiopistossa.
Saimme myös selville, että puolison lisäksi myös miehen äiti Aino Johanna von Boehm sekä poika Eero von Boehm ovat taidemaalareita. Heistä kaikista on maininnat myös Suomen aateliskalenterissa. Eero von Boehm on kirjoittanut kirjan E. von Boehm, 1983. Myös Tuomas von Boehmistä on teos, Valkonen, Olli: Tuomas von Boehm. Siinä on myös henkilöhistoriaa.
Kirsti von Boehmin kirjoittamat kirjat ovat: Hopeakello, 1954, Mirrin uni, 1954, Pimpulan runo, 1954, Sadepisarahelmet, 1955, Seepran punaiset tohvelit, 1958, Hopeakello ja muita satuja, 1979. Yleisten kirjastojen verkkopalveluiden etusivulta kohdista Kunnan/kaupunginkirjastot tai Monihaku voit itse katsoa, mistä kirjat ovat saatavissa.
Suomen nuorisokirjallisuuden instituutissa Tampereella saatetaan tietää enemmän kyselemäsi kirjailijan tuotannosta. Yhteystiedot ovat nettisivulla http://www.tampere.fi/kirjasto/sni/index.htm