Otsikko
Tietäisittekö kirjaa, jossa itämainen oppinut/profeetta tms kulkee joen tms vesistön varrella olevalta majalta toiselle ja tapaa ihmisiä, joiden kanssa käy…

Kysytty

Tietäisittekö kirjaa, jossa itämainen oppinut/profeetta tms kulkee joen tms vesistön varrella olevalta majalta toiselle ja tapaa ihmisiä, joiden kanssa käy henkisiä keskusteluja. Kirjassa kuvaillaan upeaa luontoa myös. Kirja saattaa liittyä hindulaisuuteen tai buddhalaisuuteen tms uskontoon/filosofiaan. Lainasin kyseisen kirjan Tikkurilan kirjastosta noin 10- 15 vuotta sitten. Kirja on ohuehko ( varmaan max 100 sivua) ja pehmeäkantinen. Kansi oli ehkä ruskea tai harmaa. Kirja oli suomenkielinen.

Vastaus

Vastattu

Kollega ehdottaa Hermann Hessen Siddharthaa.

Helmet -- hesse siddhartha

1 ääntä

Kommentit

Sain ehdottamanne kirjan luettavaksi. Oli ihan mielenkiintoinen kirja, mutta ei valitettavasti ollut se mitä etsin.

Voisiko kyseessä olla Axel Fredenholmin teos Näin olen kuullut? Ensimmäinen painos on vuodelta 1974 ja sittemmin teoksesta on otettu useita uusinta painoksia. Yksi painoksista on ruskeanharmaakantinen.

Valitettavasti tuokaan ei ollut etsimäni kirja.
Isot kiitokset sinulle, joka näit vaivaa asiani eteen!