Otsikko
Suomi on alkanut viimeaikaisella lainsäädännöllä ärsyttämään niin pahasti että kysyisinkin tässä saako suomen lipun polttaa protestiksi mm. suurille…

Kysytty

Suomi on alkanut viimeaikaisella lainsäädännöllä ärsyttämään niin pahasti että kysyisinkin tässä saako suomen lipun polttaa protestiksi mm. suurille ikäluokille tämän maan tiputttamisesta b-luokan kolmannen maailman valtioksi missä yksilön oikeudet ja hyvinvointi on kulissia jonka perimmäisenä tarkoituksena on vaalia pientä eliittiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laissa Suomen lipusta 26.5.1978/380 ja sen 8 §:ssä sanotaan seuraavasti:

8 §
Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)