Otsikko
Tietääkö joku mistä tulee yleinenkin sukunimi Koivisto? Olen alkujaan sen niminen.

Kysytty

Hei!
Tietääkö joku mistä tulee yleinenkin sukunimi Koivisto? Olen alkujaan sen niminen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleensä Koivisto sukunimenä perustuu asutusnimeen. Talo, joka on rakennettu koivuja kasvavalle paikalle, on saanut nimen Koivisto usein Länsi- ja Keski-Suomessa, joskus myös Savossa.

Lähde: Pirjo Mikkonen ja Sirkka Paikkala: Sukunimet. Otava 2000

0 ääntä

Kommentit

Meidän suvussa se on aikoinaan suomennettu sukunimestä Primorsk.