Tiedustelisin, saako teiltä kirjastoluetteloa merimaalauksista. Sisältäen maalauksen nimen, aiheen, maalauspaikan,-ajan ja taulun tämänhetkisen sijainnin?…

Kysytty

Tiedustelisin, saako teiltä kirjastoluetteloa merimaalauksista. Sisältäen maalauksen nimen, aiheen, maalauspaikan,-ajan ja taulun tämänhetkisen sijainnin? Tulen mielelläni kirjastoon tutkimaan ja kirjoittamaan listaa, jos teillä on tällaisia tietoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa ei ole luetteloita maalauksista.
Kirjastosta löytyy joitakin kirjoja meriaiheisista maalauksista, kuten
Aivazovskia tai esim. kirja nimeltään Taide ja meri, Itämeren merimaalareita. Kirjoissa maalauksista on yleensä seuraavat tiedot: taiteilija, maalauksen nimi,
vuosi, käytetty tekniikka, koko sekä omistaja, yksityisistä useimminen pelkkä maininta yksityiskokoelma.
Ehkä kannattaisi kääntyä taidemuseoiden puoleen.