Tiedustelen, onko jostakin nähtävissä, mitä kirjoja kirkes.finna-kirjastossa on lainattavissa. Käytän Järvenpään kirjastoa.

Kysytty

Tiedustelen, onko jostakin nähtävissä, mitä kirjoja kirkes.finna-kirjastossa on lainattavissa. Käytän Järvenpään kirjastoa.

Vastaus

Vastattu

Osoitteesta https://kirkes.finna.fi/ pääset tekemään hakuja sekä varaamaan aineistoja. Varaamiseen tarvitset tunnusluvun, jonka saat kirjastostasi.

Tunnusluku / PIN-koodi on kirjastokorttiin liitetty nelinumeroinen luku. Verkkokirjastoon kirjautumiseen vaaditaan käyttäjätunnus, joka on kirjastokortin numero, sekä tunnusluku. Tunnuslukua / PIN-koodia tarvitaan myös sähköisten aineistojen käyttöön ja osalla lainausautomaateista. Tunnusluvun / PIN-koodin saa kirjastosta näyttämällä kuvallista henkilöllisyystodistusta.

Alle 15-vuotiaan kirjastokortin voi liittää takaajan tietoihin verkkokirjastossa. Kortin liittämiseen tarvitaan lapsen kortin tunnusluku / PIN-koodi.