Tiedustelen, löytyykö Kalle Päätalon kirjoja selkokielelle kirjoitettuna? Jos ei, voitko suositella jotain samantapaista - tyylistä kirjaa? Kirja tulisi…

Kysytty

Tiedustelen, löytyykö Kalle Päätalon kirjoja selkokielelle kirjoitettuna?
Jos ei, voitko suositella jotain samantapaista - tyylistä kirjaa?
Kirja tulisi henkilölle, jolla on ollut aivoinfarkti.Päätalon kirjat olivat ennen hänen lempilukemistaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katselin tässä pääkaupunkiseudun kirjastojen selkokielisten kirjojen kokoelmia.
Aikuisten selkokielistä kaunokirjallisuutta näyttää olevan aika vähän. En löytänyt yhtään Päätalon kirjaa selkokielisenä versiona.
Mainitsen tässä muutamia löytämiäni selkokielisiä kirjoja:

Arto Paasilinna :"Isoisää etsimässä"
Tomas von Martens: "Merimies on eri mies" (muistelmat)
Marja Simola: "Kaskipellolta kaupunkiin" (muistelmat)
Bo Carpelan: "Rannekello"
Saraleena Aarnitaival: "Liian paksu perhoseksi" (selkokielinen mukautus Sisko Istanmäen kirjasta)
Suurin osa selkokirjoista on lasten kirjoja.