Otsikko
Tiedustelen, löytyykö joku pie nelle kirjastolle sopiva edullinen/ilmainen ohjelma. Kyseessä on Teneriffalle Puertossa toimiva Tenerife Suomi kerhon kirjasto,…

Kysytty

Hei! Tiedustelen, löytyykö joku pie nelle kirjastolle sopiva edullinen/ilmainen ohjelma. Kyseessä on Teneriffalle Puertossa toimiva Tenerife Suomi kerhon kirjasto, jossa on kirjoja reilut 4000 kpl. Nyt kirjat on laitettu ylös excel-ohjelmaan. Ei tietääkseni tarvita välttämättä lainausohjelmaa, mutta hyvä olisi nähdä kirjat internetin kautta, mitä kirjastossa on. Tällöin näkisimme jo Suomessa mitä löytyy ja mitä voisimme Teneriffalle itse kuljettaa.
Terveisin Paula Suikkari

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Ensimmäiseksi tulee mieleen vapaan lähdekoodin järjestelmä Koha.
Sinun kannattaa tutustua Jarmo Saartin ja Pirjo Tuomen toimittamaan Kirjastojärjestelmät vai kirjastot ilman järjestelmää : kirjastojen tietojärjestelmien suunnittelu, hankinta ja käyttöönotto. Kirja löytyy HelMet-kirjastojen kokoelmista (http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2082527?lang=fin). Kirjastolehdessä julkaistiin keväällä artikkeli Suomessa käytössä olevista kirjastojärjestelmistä, josta voit tutustua aiheeseen lisää (http://kirjastolehti.fi/artikkelit/artikkeli/567/mika-on-kirjastojarjes…). Artikkelin lopussa on lista alan asiantuntijoista, joilta voit kysyä asiasta tarkemmin.