Tiedetäänkö kenen kirjoittama on runo: Äiti on kielen kaunein sana, äiti on parhain lohduttaja. Silloin kun maailma hylkii lasta, äiti ei lakkaa…

Kysytty

Tiedetäänkö kenen kirjoittama on runo:

Äiti on kielen kaunein sana,
äiti on parhain lohduttaja.
Silloin kun maailma hylkii lasta,
äiti ei lakkaa rakastamasta.
Äiti on taivaan kirkkain tähti
silloinkin vielä kun iäksi lähti.

Olen nähnyt useita muunnelmia. Yllä olevan kokopitkän version ensimmäisen kerran n. vuonna 1975 muistolauseena kuolinilmoituksessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä runoa näkee tosiaan paljon mm. muistolauseena. Valitettavasti emme saaneet selville kirjoittajaa. Tunnistaisiko joku lukijoista sen?