Otsikko
Tiedättekö mikä on sellainen suomalainen taideteos, veistos jokja on tehty huovutuksella muistaakseni? Muistaakseni se näytti joltain pitkältä todella tummaan…

Kysytty

Tiedättekö mikä on sellainen suomalainen taideteos, veistos jokja on tehty huovutuksella muistaakseni? Muistaakseni se näytti joltain pitkältä todella tummaan kaapuun pukeutuneelta, hiukan aavemaiselta olennolta. Muistaakseni sen nimi lausuttiin puktake tai jotain siihen suuntaan, siitä on ollut aikaa kun olen viimekis kuulut tästä. Jossain taidemuseossa se on/oli (yhä, siitä on ollut aikaa. En ole varma). Yritin googlettaa mutta... noh sanotaan vaikka näin että mitä löysin EI ollut mitä etsin.

Vastaus

Vastattu

Ilona Kivijärven Puktake on tumma huovutettu kaapu, jossa on repaleiset, pitkät helmat. Teos on kooltaan 250x600x500 cm ja se on ollut esillä Arktikumissa (2006), Ateneumissa (2011) ja Rovaniemen taidemuseossa (2012).