Tiedän jokamiehenoikeudet, mutta miten on jos löydän metsästä kultakimpaleen maasta, niin saako löytäjä pitää sen tai jos ei saa, niin onko edes oikeutettu…

Kysytty

Tiedän jokamiehenoikeudet, mutta miten on jos löydän metsästä kultakimpaleen maasta, niin saako löytäjä pitää sen tai jos ei saa, niin onko edes oikeutettu saamaan jonkinlainen löytöpalkkio? Tavallisia kiviähän voi laitella taskuun ilman sen kummempia seuraamuksia- vai voiko?