Otsikko
Tiedän että joskus, ehkä 90-luvulla, on julkaistu runokirja säämerkinnöistä. Joku Lapissa asuva mies oli vuosikaudet tehnyt aamuisin säämerkintöjä. Niitä…

Kysytty

Tiedän että joskus, ehkä 90-luvulla, on julkaistu runokirja säämerkinnöistä. Joku Lapissa asuva mies oli vuosikaudet tehnyt aamuisin säämerkintöjä. Niitä pidettiin niin runollisina, että niistä painettiin runokirja. Haluaisin tietää, kuka oli tuo runoilija ja onko kirjaa saatavilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Lauri Pappilan Elämäni laitumet: päiväkirjamerkintöjä vuosilta 1943-1962? Kirjan on julkaissut Suomalaisen kirjallisuuden seura vuonna 1985 sarjassa Kansanelämän kuvauksia ja se sisältää murteella kirjoitettuja päiväkirjamerkintöjä säästä ja elämästä Lapissa. Varsinaisia runoja siinä ei ole. Kirjaa ei valitettavasti saa enää kirjakaupoista.

Kirja löytyy esim. pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen kokoelmista:
http://www.helmet.fi/record=b1445916~S9*fin