Tervehdys! Vuonna 1987 syntynyt ihminen kuvailee kirjastossa käyntiä lapsuudessaan näin: "Kirjastovirkailija oli minusta hirvittävän hauska ammatti, kun hän…

Kysytty

Tervehdys!

Vuonna 1987 syntynyt ihminen kuvailee kirjastossa käyntiä lapsuudessaan näin: "Kirjastovirkailija oli minusta hirvittävän hauska ammatti, kun hän sai päivät skriinata kirjoja sen hologrammin läpi. Lapsena se oli jotenkin hauskan näköistä."

Kuinka ilmaisu "skriinata kirjoja hologrammin läpi" sanottaisiin kirjakielellä oikein?

Vastaus

Vastattu

Jos ymmärrän ilmauksen oikein voitaisiin sanoa, että kirjastovirkailija luki kirjojen selässä olevia viivakooditarroja viivakoodilukijalla.